Bébiruha vagy gyermekruha forgalmazásán gondolkodsz?
Tudd, hogy bármikor szívesen segítségedre leszünk termékkollekciód összeállításában,
de van néhány dolog, amit mindenképpen érdemes átgondolnod, mielőtt az üzletnyitásba
belevágnál. Engedd meg, hogy megosszunk veled néhány tapasztalatunkat, amit több mint
2 évtizedes múltunk során szereztünk.
Először is a legfontosabb, hogy
tudd, milyen célod lesz a gyermekruha üzleteddel.
- Fizetés kiegészítésnek szánod,
- ebből szeretnél megélni, vagy
- szeretnél a környékeden a legjobb, a piacvezető gyermekruhabolt lenni?
Mindegyikre van lehetőséged, csak mindegyik célhoz más eszközökkel, más módszerrel,
más munkaintenzitással tudsz eljutni.
Fontos tudnod azt is, hogy kiknek szeretnél értékesíteni.
- A kevésbé tehetős rétegnek, ahol elsősorban az árak számítanak,
- a középrétegnek, akik megfizethető áron, állandó minőséget szeretnének, vagy
- a szűk felsőrétegnek, akiknek a legtrendibb gyermekruha az igényük, de cserébe nem számít az ár.
Itt is bármelyik vevőréteg megfelelő, csak mindegyikhez más árukészlettel, már árképzéssel
kell felkészülnöd. A döntés a tiéd.
Ha mindezekkel tisztában vagy, készíts egy előzetes felmérést.
Próbáld kideríteni nagyjából milyen forgalomra lesz szükséged ahhoz, hogy nyereséges legyél, és ehhez
nagyjából mennyi vevőt kell szerezned. Nézd meg pontosan, milyen költségeid merülnek majd fel, és
mérd fel, hogy nagyjából mennyi bevételt tudsz realizálni.
Célszerű, ha már most végzel egy kis piackutatást célcsoportod körében.
Milyen korcsoport, milyen vevőréteg érdeklődne leginkább üzleted iránt.
Milyen termékstruktúrát, milyen árukészletet kellene ehhez összeállítanod. Stb. Ezek után:
ki kell választanod a fenti feltételeknek megfelelő üzlethelyiséget.
Az üzlet elhelyezkedésének, kialakításának, mindenképpen igazodnia kell a célodhoz, és a célcsoportodhoz.
Ha már van saját üzleted, akkor egy kicsit fordíts a dolgon.
Nézd meg, melyik célcsoporthoz lenne a legmegfelelőbb az üzlethelyiséged.
Ezután jöhet az engedélyeztetési eljárás.
Engedélyek, jóváhagyások, iratok, pénztárgép beszerzése.
Vonatkozó jogszabályok megismerése mindenképpen elengedhetetlen, és ha még nincs vállalkozásod
fontos egy jó könyvelő felkutatása is.
Ezzel egyidőben már tájékozódj az árubeszerzési lehetőségekről,
hogy mire egyenesbe kerülnek a bürokrácia ügyei, minél hamarabb fel tudd tölteni üzleted árukészletét.
Ha abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy nem számít igazából a befektetni való pénz,
próbálkozz minél többfajta gyermekruha márkával és fazonnal, később úgy is meglátod,
melyek jönnek be igazából vevőidnek.
De többségünk esetében sajnos nagyon is meghatározott és korlátozott az a pénzmennyiség,
amit induláskor befektethetünk. Ekkor a legjobb módszer, ha megnézzük mennyi összeg áll
rendelkezésünkre, és abból próbáljuk meg a legideálisabb termék-összetételű árukészletet kihozni.
Később úgyis adja magát, melyik termékcsoport, termékmárka hozza a legtöbb vevőt és eredményt.
Hogy alakítsd ki induló készleted?
Milyen bébiruha és gyermekruha szerepeljen feltétlenül kezdő kollekciódban?
Hogy tudod kiszámolni, hogy mennyi az a minimális összeg, amit feltétlenül az üzletnyitásra és
termék választékod kialakítására kell fordítanod?
Erről is írunk Induló gyerekruha boltosoknak szóló ingyenes összefoglalónkban,
amit ha szeretnél, szívesen elküldünk neked is.
Fontos tanács: soha ne költsd el előre az összes befektetni való pénzed.
Az első hetekben a vevők úgyis jelzik, mire van pontosan szükségük.
Ekkor próbáld meg azokat beszerezni, így nemcsak biztos bevételt, hanem elégedett vevőket is szerzel.
Folyamatosan szükséged is lesz az új vevőkre, s talán még jobban a régi vevők megtartására,
ha stabil, kiszámítható profitot szeretnél elérni. És ha már betérnek az érdeklődők az üzletedbe
bizalmat szavazva neked, érd el, hogy minél többet vásároljanak nálad, minél több termékedet
rakják bevásárló kosarukba. Ezeket a kérdéseket oldja meg a marketing.
Ide tartozik a vevők képzése, árképzési politikád kialakítása, hirdetések, reklámok, vevőszerző eszközök
használata, stb. Minden, ami a későbbiek során hozzájárul üzleted folyamatos fejlődéséhez, bevételed
és elsősorban profitod növeléséhez.
Ez egy olyan komplett, sok elemből, rengeteg lehetőségből, választható eszközből álló téma,
amit még felsorolásszerűen is hosszú idő lenne elolvasnod. Ezért csak a lényeget (már ha van ilyen a
marketing témakörében) összegyűjtöttük kifejezetten a bébiruha vagy gyermekruha forgalmazását fontolgató
érdeklődők számára.
Ezzel kapcsolatosan írtunk egy mini áttekintést, amit ingyenesen szívesen elküldünk neked,
ha benned is felmerült már a gondolat, hogy valamilyen formában bébiruha vagy gyermekruha
értékesítéssel szeretnél foglalkozni.
Hogy minél személyre szabottabban, minél inkább hozzád igazodva segíthessünk, az igényléshez kérjük, válaszolj 4 rövid kérdésünkre.
Sok sikert a továbbiakban gyermekruha üzleted megvalósításában!
ui:
Amennyiben bármiben a segítségedre lehetünk, fordulj hozzánk bizalommal. Ha már az üzlet elindításával kapcsolatosan elhatározásod a finisbe érkezik, cégünk, a C.Teddy’s gyermekruhakészítés szívesen áll rendelkezésedre gyakorlati segítségnyújtásban is, pl. termékkollekciód összeállításánál, optimális nyitó árukészlet kialakításánál, szakmai tanácsadásban, stb.
S hogy miért érdemes velünk dolgoznod? „Miért mi” menüpont alatt olvashatsz erről.
Remélem minél hamarabb személyesen is találkozunk, akár egy eredményes partnerkapcsolat keretében.